fbpx
idei, principii, strategii, gânduri

Cum am făcut flotări în fiecare zi timp de >10 ani

C

Uite un lucru pe care nu îl știe multă lume despre mine. În liceu eram un tip foarte slab. De fapt, toată perioada copilăriei mele am fost exemplul perfect de ectomorf, însă în adolescență am crescut brusc în înălțime și nu îmi stătea foarte bine. Devenisem mai conștient de asta și am decis să mă duc la sală. Problema e că… am fost de trei ori și am abandonat. Dar an mai târziu, în clasa a XI-a, am început să fac exerciții cu un set de gantere vechi.

Aveam ore de la 7:30 dimineața, așa că de câteva ori pe săptămână mă trezeam la 6:00 și mă „antrenam” 10-15 minute înainte să plec. Tot în perioada aceea am început să fac flotări. Am început să văd rezultate (stăteam mai drept, pusesem masă musculară) și m-am ținut de treabă.

Acum… nu am avut gantere peste tot pe unde am mers, dar flotări am putut să fac oriunde. Din 2009 și până acum am făcut flotări în fiecare zi, cu câteva excepții — cam zece zile în total. Am făcut flotări acasă, în aeroporturi, în hoteluri, pe plajă, pe iarbă, pe asfalt, pe munte și chiar într-o baie publică (o singură dată).

Numărul zilnic a variat destul de mult la început. Am avut challenge-uri de 1 lună în care am făcut 10.000 de flotări (333 pe zi) și zile în care am făcut 30 de flotări (minimul pentru mine).

Însă uite cum am început.

Am legat obiceiul de ceva ce fac frecvent

Secretul meu, ca să nu uit că trebuie să fac flotările, a fost să le asociez cu o ieșire din locuință (sau hotel, orice altceva). Practic, eu știu mereu că atunci când trebuie să mă pregătesc pentru a pleca (indiferent de motiv și direcție), trebuie înainte să îmi fac flotările. La început de 2020 am adăugat și 30 secunde de plank pentru a-mi întări mușchii spatelui, obicei pe care l-am legat de flotări.

Ideea din spate e simplă — motorul obiceiului devine activitatea în sine (în cazul meu, ieșirea din locuință). Odată ce reușești să le legi, vei asocia întotdeauna obiceiul cu activitatea. Nu vei mai uita, nu vei mai amâna.

Ce calități trebuie să aibă un obicei pe care îl faci zilnic?

Trebuie să fie scurt și relativ ușor de făcut.

Sună extraordinar de simplu, dar asta e tendința oamenilor, să caute lucruri lungi și complicate în speranța că ele sunt soluția.

Nu sunt.

Eu mi-am setat un prag minim de 30 de flotări pentru că nu vreau să inventez scuze. De-a lungul anilor mi-am dat seama că nu are sens să mă laud că fac 100 sau 500 de flotări pe zi, pentru că nu funcționează pe termen lung. Uneori am alte priorități. Poate sunt ocupat, poate zbor pe alt continent sau poate conduc o mie de kilometri într-o singură zi. Poate am calendarul plin, la minut.

Scopul meu a fost să fac flotări pentru totdeauna.

Flotările fac parte din acel set de obiceiuri la care nu voi renunța niciodată. Fac o paranteză, din același motiv fac doar 30 secunde de plank. Am experimentat cu 45 de secunde și 1 minut , dar inventam scuze. Treizeci a fost cifra magică pentru mine și mă apropii deja de un an întreg în care mi-am „executat” obiceiul ca la carte.

De ce?

Voi trece direct la subiect și voi fi franc. Flotările m-au ajutat să îmi cresc stima de sine atunci când eram prea slab și nu îmi plăcea „imaginea” mea fizică. Similar cu alergarea, flotările reprezintă un tip de mișcare pe care o poți face peste tot.

Eu sunt un tip foarte activ. Fac sport de anduranță și mișcarea face parte din identitatea mea. Mă ajută nu doar în plan fizic, ci și psihic, emoțional și spiritual.

Apoi un motiv pentru care am continuat să fac flotări, mai ales după ce am început să alerg distanțe lungi, a fost chiar faptul că trebuia să îmi antrenez și partea superioară a corpului.

Gânduri de final

Am folosit exemplul meu personal pentru a fi cât mai specific și exact.

Îndemnul meu pentru tine este să te gândești la ce obiceiuri vrei să implementezi și să faci cel mai mic pas în direcția lor. Începe cu „de ce”-ul din spatele fiecărui obicei și asigură-te că îți dorești într-adevăr să faci lucrul respectiv.

Ranforsează-ți motivele în minte. Asociază obiceiurile cu identitatea ta, nu le privi doar ca pe niște comportamente. Acum citește din nou ultima propoziție.

Mai departe, imaginează-ți că ai de făcut obiceiul respectiv în fiecare zi pentru următorii 100 ani. Ești obligat să faci asta. Nu ai de ales.

Care e durata și intensitatea ideală a obiceiului, ca să poți susține efortul în fiecare zi?

Gata?

Acum începe cu primul pas.



1 comentariu

idei, principii, strategii, gânduri