Unul dintre cele mai importante lucruri pe care le-am învățat în business este faptul că produsul trebuie să fie bun. Un produs extraordinar e cheia pentru succes, însă nu se vinde singur. Produsul e doar o parte din ecuație. Acesta e motivul pentru care în organizații există departamente de marketing, PR, cercetare de piață și analiză de date. Cineva trebuie să „împingă” produsul și cineva studiază cum se face asta.
Expunerea masivă pe care o oferă internetul, la pachet cu costuri reduse și potențialul uriaș de a ajunge în fața unor audiențe colosale, a transformat radical modul în care au evoluat industriile. În plus, tehnologia a venit și ea cu o tonă de beneficii, adăugând mai multe opțiuni, mai multă viteză și mai mult confort atât în viața reală, cât și în cea virtuală.
Globalizarea e o armă cu două tăiușuri. Mai mult nu înseamnă neapărat mai bun, înseamnă și mai diluat. Înseamnă că în societate sunt de n ori mai multe produse extraordinare și de n ori mai multe produse slabe.
Așadar, cum vindem produse într-un ocean de produse? Și cum știm care sunt cele mai bune produse în cazul unei achiziții?
Războiul atenției
Bătălia pentru atenția consumatorilor finali devine mai acerbă ca oricând, pe măsură ce suntem conectați din ce în ce mai mult la viața digitală. În acest război utilizatorii plutesc pe valuri și tsunami-uri de știri, trend-uri și ideologii, fiind împinși și direcționați prin algoritmi și marketing.
Aplicațiile și platformele online s-au transformat în așa manieră încât există aproape mereu un „journey” pe care tu, ca utilizator, îl urmezi. Există mereu etape care trebuie bifate. Există mereu un plan în spate. Există aproape mereu profilare și informații până la cele mai mici detalii.
Marketing-ul a devenit o componentă cheie a oricărui business. Dacă în trecut afacerile se limitau la recomandări directe și clienții locali, acum se poartă un război crunt pentru atenție. Dacă nu îți împingi produsul în față, îl va împinge altcineva. Internetul e atât de vast și a pătruns atât de adânc în mintea noastră și în comportamentele noastre încât e obligatoriu să fii prezent în online.
Nu contează că ai un produs extraordinar. Trebuie să știi cum să-l vinzi, iar asta înseamnă să îl pui în fața oamenilor.
Să îl afișezi. Să îl promovezi.
Într-o lume în care moneda de schimb e atenția, tot ce contează e să obții atenție.
Atenția e moneda de schimb
Între două produse bune, câștigă cel care e împins în față mai mult. Câștigă cine țipă mai tare într-o lume dominată de bani și algoritmi.
Dacă ai un business, scopul tău e să acumulezi cât mai mulți prospecți (persoane interesate direct de produs) pentru ca apoi să vinzi. Asta înseamnă că un produs extraordinar nu e suficient pentru rezultate remarcabile la finalul unui trimestru. E nevoie să împingi produsul în față. E nevoie să crezi cu tărie în produsul pe care îl ai și să îl pui în fața cât mai multor oameni. E nevoie să fii creativ și e nevoie să pompezi bani.
Iar dacă ești cumpărător, e vital să cercetezi bine piața pentru a te asigura că iei decizia potrivită. Nu întotdeauna cel mai scump produs e cel mai bun și nu întotdeauna cel mai faimos brand e cel mai bun.
Într-un ocean de produse și servicii câștigă cel care produce valul mai mare și domină cel care produce un tsunami.
Iar cumpărătorul alege, de cele mai multe ori, produsul care ajunge pe insula lui.